عبدالمحمدپور مطرح کرد: “سردری الچه سی” برند گوجه سبز ایران

به گزارش خبرنگار ایلنا، میثم عبد المحمدپور در نشست خبری جشنواره سردری الچه سی(گوجه سبز سردرود) گفت: امروزه سرمایه‌گذاری و توجه بر جذب گردشگر یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی شناخته می‌شود که استفاده از پتانسیل رویداد تبریز ۲۰۱۸ و همجواری شهر سردرود با کلانشهر تبریز در راستای جذب گردشگران خارجی و داخلی به شهر سه هزارساله سردرود یکی از برنامه‌های شهرداری و شورای شهر است.

وی با اشاره به جمعیت سی هزار نفری شهر سردرود افزود: شهروندان شهر سردرود همواره در طول تاریخ و در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و… حرفی برای گفتن داشته‌اند و امروز در عرصه باغداری سردرود بعنوان منطقه‌ای ییلاقی پتانسیل و ظرفیت جذب گردشگر را دارا است و در این راستا برنامه‌ریزی‌های بسیاری دقیقی انجام شده است.

عبدالمحمدپور ادامه داد: جشنواره سردری الچه سی(گوجه سبز سردرود) فرصتی را فراهم ساخته تا گوجه سبز سردرود را به‌عنوان برندی مرغوب در کشور معرفی کرده و در توسعه باغات این شهر قدم برداریم. شهر سردرود به‌عنوان پایتخت تابلو فرش جهان اینک می‌خواهد باغات و محصولات ارگانیک خود را در جهان به عرضه برساند و در این راستا نمایشگاه و جشنواره سردری الچه سی پس از یک‌دهه وقفه همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸ شروع به‌کار کرده است.

وی تاکید کرد: شهر سردرود همواره مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفته چنان‌که امروز می‌توان اذعان داشت سرانه فرهنگی سردرود منفی است و تنها مرکز فرهنگی سردرود کتابخانه سردرود است و آنچه امروز سردرود را در جهان به‌عنوان پایتخت تابلو فرش معرفی کرده به همت هنرمندان و شهروندان سردرودی است.

در ادامه نشست خبری رئیس روابط عمومی شورای شهر سردرود نیز با اشاره به اهداف جشنواره گوجه سبز سردرود افزود: ایجاد شور و نشاط در شهروندان در کنار برندسازی محصولات باغی سردرود از مهمترین اهداف جشنواره می باشد.

نظری در پایان با اشاره به برگزاری این جشنواره از ۲۰ لغایت ۲۲ اردیبهشت‌ماه در پارک مره خونی سردرود از تمامی فرهنگ دوستان به حضور و بازدید از جشنواره دعوت به‌عمل آورد.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاه ها مسدود شده اند .